:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
لطیفه مبین عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: انتقادها درباره واگذاری زمین شورای ارومیه را گهگاه می‌شنویم

لطیفه مبین عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: انتقادها درباره واگذاری زمین شورای ارومیه را گهگاه می‌شنویم

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 30 خرداد,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:
انتقادها درباره واگذاری زمین شورای ارومیه را گهگاه می‌شنویم
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: انتقادها درباره واگذاری زمین شورای ارومیه گهگاه به گوش‌مان می‌رسد، که باید به صورت اقناعی پاسخ این مسائل را برای رسانه‌ها مطرح کرد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه، لطیفه مبین با حضور در دفتر خبرگزاری فارس استان و در آئین دیدار با مدیر و خبرنگاران این رسانه، اظهار داشت: انتقادها نسبت به واگذاری زمین شورا در ارومیه همچنان به گوش‌مان می‌رسد که باید به صورت اقناعی به این مسائل پرداخت.
وی ادامه داد: در حالی که شهرداری ارومیه به اکثر طرح‌های سایر سازمان‌ها ساختمان واگذار کرده است، ولی اغلب ساختمان‌های شهرداری ارومیه استیجاری است و در این مورد انتقاد از شهرداری وارد است، به غیر از ساختمان شهرداری منطقه‌های سه و یک ساختمان شهرداری‌های مناطق و اکثر سازمان‌های شهرداری استیجاری می‌باشد و حتی بخش‌های مختلف از شهرداری در ساختمان فرهنگسرای قرآن و عترت مستقر هستند.
وی با اشاره به هزینه‌های بالای اجاره، تاکید کرد: شهرداری می‌بایست قدری از هزینه‌های بالای اجاره ساختمان‌های استیجاری را کم کرده و به فکر تملک ساختمان برای واحد‌های خود باشد و این تذکر به شهردار داده شده است.
مبین به خرید انبوه زمین توسط شهرداری اشاره و تصریح کرد: با اجازه شورای اسلامی شهر، شهرداری ارومیه برخی از زمین‌های حاشیه شهر را به مبلغ پایین خریداری کرده و الان آن زمین‌ها ارزش افزوده بسیاری پیدا کرده‌اند و از حیث تملک زمین مشکلی وجود ندارد.
این عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با حمایت از واگذاری زمین در مقابل پروژه‌های شهری، اعلام کرد: شروع توسعه شهری در ارومیه از تقاطع غیرهمسطح مدرس زده شد، در حالی که هیچ اعتبار و بودجه‌ای نداشتیم و مجبور به واگذاری زمین شورای شهر به پیمانکار پروژه شدیم و بعد از آن جسارت اجرای پروژه‌های شهری بیشتر شد، البته واگذاری زمین شورا با عجله صورت نگرفت و پس از اتمام ساختمان جدید و بدون خلل در جلسات و ارتباطات اعضا با مردم این واگذاری صورت گرفت.
وی در واکنش به برخی از انتقادها درباره واگذاری ارزان زمین شورای شهر، پاسخ داد: از نظر اعضای شورای شهر ارومیه واگذاری زمین به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی شهری کاری معقول بود و میزان افزایش قیمت زمین شورا از مدت واگذاری تاکنون از میزان افزایش هزینه‌های ساخت تقاطع کمتر بوده است.
مبین اظهار کرد: استقرار برخی از واحدهای شهرداری در برخی از برج‌های شهر به دلیل تهاتر شهرداری با مالکان پروژه در قبال عوارض متعلق به شهرداری بوده و این واحدها در تملک شهرداری هستند.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص قانونی بودن اقدامات شهرداری ارومیه در زمینه واگذاری زمین، گفت: شورای اسلامی شهر تنها یکی از فیلترهای نظارتی بر عملکرد شهرداری می‌باشد؛ یکی دیگر از فیلترهای نظارتی فرمانداری و کمیسیون تطبیق می‌باشد که در صورت بروز تخلف باید جلوگیری کنند و اجازه به کار خلاف قانون از اعتبار آن نهادها هم کم خواهد کرد.
مبین اذعان کرد: شورای شهر چهارم ارومیه خود را درگیر جزئیات نکرده تا از طرح‌های کلان و مصوبات حیاتی غافل نباشد و همین امر سبب تحول اساسی چهره شهر در سال‌های اخیر شده‌ است و نقطه عطفی در عملکرد شورای چهارم می‌باشد.

تعداد نمایش ها (160)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان