:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
محمد ستارپور عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: رکود اقتصادی فعالیت شهرداران را هم تحت‌الشعاع قرار داد

محمد ستارپور عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: رکود اقتصادی فعالیت شهرداران را هم تحت‌الشعاع قرار داد

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 08 تیر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
محمد ستارپور عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:
رکود اقتصادی فعالیت شهرداران را هم تحت‌الشعاع قرار داد
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: رکود اقتصاد حاکم بر کشور فعالیت شهرداران را هم تحت‌الشعاع قرار داده است و این موضوع قابل انکار نیست ولی با این همه در موارد لزوم از شهردار انتقاد کرده و نسبت به آن باکی نداریم.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : محمد ستارپور اظهار داشت: رکود اقتصادی که هم‌اکنون در کشورمان احساس می‌شود نسبت به فعالیت و خدمات شهرداران هم تاثیر داشته است به طوری که چنانچه ضعف در مدیریت شهر و کندی در روند اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی را شاهد شویم یک دلیل آن به نبود درآمد کافی در شهرداری‌ها برمی‌گردد.
وی با اشاره به اینکه رکود بر عملکرد شهرداری‌های سطح کشور همچون ارومیه نیز تاثیر منفی گذاشته است، ادامه داد: دوره چهارم شورای اسلامی شهر یکی از دوره‌های موفق شورا و شهرداری به شمار می‌رود، به طوری که ارومیه مسیر توسعه و سازندگی را پیمود ولی به واسطه کاهش درآمدها اخلال در اجرای پروژه‌ها را هم شاهد بودیم.
عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری حلقه مفقوده در خدمت‌رسانی به شمار می‌رود، ادامه داد: دولت یازدهم قول داده که در این زمینه قدم‌هایی بردارد ولی تاکنون هیچ گونه اقدام تاثیرگذار و چشم‌گیری در این زمینه انجام نگرفته است.
* پاسخی بر چرایی عدم طرح سوال از شهردار در جلسه علنی شورای شهر
ستارپور با بیان اینکه انتقادهایی از این دست که «چرا طرح سوال از شهردار در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره چهارم صورت نگرفت» گاهی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: حال آن که سوال، انتقاد و توضیح خواستن در زمینه‌های مختلف از جمله کند بودن روند اجرای پروژه‌ها، تاخیر در پرداخت حقوق کارگران و ... از شهردار صورت می‌گیرد بنابراین علنی نبودن و رسانه‌ای نکردن این مسائل را نباید عدم انتقاد از شهردار تلقی کرد.
ستارپور با بیان اینکه شورای اسلامی شهر باید در مقابل مردم پاسخگو باشد و شهردار هم خود را در مقابل مجموعه شورا ملزم به پاسخ‌گویی بداند، اظهار داشت: ما ادعا نمی‌کنیم که حضرت‌پور در دوره خدمت خود هیچ گونه ضعفی نداشت ولی باید این را هم پذیرفت که چهره عمومی شهر به معنای واقعی کلمه تغییر پیدا کرده است.
*فرهنگسرای رسانه متعلق به همه مردم است نه فقط اصحاب رسانه !
وی درباره یکی از حرکت‌های چالشی و پرحاشیه شهردار یعنی ایجاد فرهنگسرای رسانه معتقد است: این مجموعه صرفا عنوان رسانه دارد و تنها متعلق به فعالان این عرصه نیست بلکه در آنجا برای اقشار مختلف مردم از جمله خبرنگاران دوره‌های آموزشی مختلف و مهارت‌های گوناگون برگزار می‌شود بنابراین فضا و امکانات آن استفاده عمومی دارد.
عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: نسبت به عملکرد این مجموعه و خروجی آن ما هم ایراداتی داریم که با شهردار هم مطرح کرده‌ایم ولی باید منتظر گذر زمان و مشاهده عملکردشان بود چرا که در این صورت می‌‌توان منصفانه قضاوت کرد.
ستارپور در پاسخ به این موضوع که در این مجموعه تیم رسانه‌ای یک جریان خاص مستقر شده است، تنها به این پاسخ اکتفا کرد که اگر چنین رویه‌ای را احساس می‌کنید برای جلوگیری از آن راهکاری دارید پیشنهاد دهید.
وی در واکنش به این مطلب که در ارتباط با نحوه به‌کارگیری نیروی کار توسط شهرداری ارومیه شبهه‌هایی وجود دارد، در اظهارنظری شنیدنی گفت: اعضای شورای شهر در زمینه جذب و به کارگیری نیرو در شهرداری هر چند که در پست‌های مهم و حساس باشد حق دخالت ندارند و منع قانونی برای ورود آنها به این موضوع وجود دارد ولی آنچه مسلم است این می‌باشد که شهردار باید در این موضوع از قانون تبعیت کند.
عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در واکنش به این موضوع که گاهی برخی با بیان مسائلی از این دست که تعدادی از استخدامی‌‌های شهرداری سفارش شده اعضای شورا هستند این مطلب را رد نکرد و گفت: همه روزه طیف زیادی از بیکاران تحصیلکرده به این مجموعه با امید پیدا کردن کار مراجعه می‌کنند که آنها را به شهرداری ارجاع می‌دهیم تا بر حسب توان و تخصص‌شان جذب شوند.
منبع : خبرگزاری فارس

تعداد نمایش ها (170)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان