:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
یادداشت لطیفه مبین عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه

یادداشت لطیفه مبین عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 28 بهمن,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

لطیفه مبین عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه

یادداشت:

بسمه تعالی

امروزه نگرانی مجامع بین المللی حکایت از آن دارد که پرداختن به خانواده از موضوعات مهمی است که می بایست در جوامع مختلف مد نظر باشد .

امروز اصلی ترین سئوال اندیشمندان و صاحبنظران علوم اجتماعی این است که اهمیت و ارزش واقعی خانواده در اعتلای زندگی سالم اجتماعی هر جامعه چقدر است و چگونه می توانیم به تناسب این اهمیت ، ضمانت ها و تدابیر لازم را برای تقویت این کانون محبت انسانی فراهم آوریم .در پاسخ به این سئوال بدون تردید ، درک قداست زندگی خانوادگی مقدم بر هر چیز است . پیوند زن و مرد ، یعنی تشکیل هسته اولیه خانواده و یک پیوند عمیق فطری و روانی است که ریشه در سرشت این دو موجود دارای فطرت واحد و نقش متفاوت و مکمل دارد و اگر بخواهیم در باره استحکام و تعالی خانواده اطمینان حاصل کنیم باید پشتوانه های آن را در نظام ارزشی و اعتقادی جامعه ارزیابی و تقویت کنیم .

آغاز زندگی زن و مرد با انجام مراسم مذهبی و بر اساس ارزشهای دینی برای مشروعیت بخشیدن به آن گونه زندگی اجتماعی که نامش را خانواده می گذاریم ، گواهی بر عمومیت و استمرار قداست و ارزش معنوی خانواده در کشورهای مختلف می باشد .

در دنیای امروز که با کمال تاسف در بسیاری از کشورها شاهد تزلزل و سستی این پیوند ها هستیم ، اولین اقدام لازم برای تحکیم مبانی خانواده ، بازگشت به ارزشهای مذهبی و اخلاقی است .

یکی از ویژگیهای دنیای امروز ، انفجار علم و دانش در همه حوزه ها و تاثیر ژرف آن در در زندگی فردی و اجتماعی است و نیز تناسب این گسترش علوم ، حیات روانی انسانها پیچیدگی می یابد و برای شناخت بهتر انسانها نسبت به یکدیگر در مناسبات اجتماعی که خانواده بارزترین و عمیق ترین نمونه آن است ، محتاج به علم و دانش بیش از گذشته هستیم و این امر آموزشهای مستمر را برای هر زن و مرد ضروری می سازد با آموزشهایی که در نتیجه آن ضمن شناخت بیشتر خانواده ها قادر باشند نقش ها و وظایف خود را در مقابل همسر و فرزندان انجام دهند .

جمهوری اسلامی ایران ، توجه به این نهاد مقدس را یک رکن اساسی در سیاستها و برنامه های فرهنگی و آموزشی خود می داند . در معارف اسلامی نیز به عنوان یک مکتب تعالی دینی ، ارزشی و اهمیت خانواده در تعادل و استحکام حیات اجتماعی و فرهنگی امری اساسی است و اندیشمندان ما که با تکیه بر این مکتب به تحلیل مسائل فردی و اجتماعی می پردازند ، سیاستها و برنامه های اجرایی جامعه را تدوین می کنند و صیانت خانواده را در مقابل هر گونه عوامل تهدید کننده و آسیب زا این بخش از وظایف و مسئولیت ها را مهم و اساسی تلقی می کنند و اقدامات اساسی و اثر بخشی را در تحکیم بنیان خانواده انجام می دهند .

تعداد نمایش ها (165)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان