پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه

پیامبر اکرم (ص): بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چیزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحیح و حلالش نباشد، قبول نخواهد بود.
دکتر محمدی رییس کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل ونقل شهری:  احداث بزرگترین پروژه عمران شهری ارومیه از هفته دولت آغاز می شود

دکتر محمدی رییس کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل ونقل شهری: احداث بزرگترین پروژه عمران شهری ارومیه از هفته دولت آغاز می شود

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 01 شهریور,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دکتر محمدی رییس کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل ونقل شهری:

احداث بزرگترین پروژه عمران شهری ارومیه از هفته دولت آغاز می شود

عضو شورای شهر ارومیه گفت: احداث پروژه مجموعه تقاطع های غیر هم سطح فلکه آذربایجان در ارومیه به عنوان بزرگترین پروژه عمران شهری در این شهر و حتی منطقه از هفته دولت آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه به نقل از خبرگزاری تسنیم میرعلی محمدی، عضو شورای شهر ارومیه در گفتگوی تفصیلی پیش رو به تشریح روند احداث مهمترین پروژه های عمران شهری و یا طرح های در دست اجرای شهرداری ارومیه پرداخته است.

در این گفتگوی تفصیلی به انضمام تشریح مشخصات پروژه های مهم عمران شهری ارومیه، طرح های در حال مطالعه نیز با بیان ویژگی ها و مشخصات پروژه معرفی شده است که حاصل آن از نظر می گذرد.

مهم ترین پروژه های عمرانی شهرداری ارومیه چیست؟

تشکیل رینگ میانی شهر ارومیه با اجرای تقاطع های غیر هم سطح از جمله مهم ترین پروژه های عمرانی شهرداری ارومیه است.

در حال حاضر 3 پروژه داریم که با اجرای این سه پروژه تقریبا رینگ میانی ارومیه به طور کامل انجام می شود که یکی از آنها تقاطع جاده سرو از ابتدای کمربندی خاتم الانبیاء ارومیه است.

پروژه تقاطع غیر هم سطح ابوذر یکی دیگر از این پروژه هاست که در حال انجام است، این پروژه از سه سال پیش توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده بود و به سبب فقدان مدیریت صحیح و نبود برنامه ریزی و کمبود منابع مالی، این پروژه بسیار به طول انجامید.

با ورود شهرداری، مطابق مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه سبب شد تکمیل عملیات اجرایی پروژه ابوذر انجام شود و پیش بینی شده است تا آخر شهریور ماه کل پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

پروژه غیر هم سطح آذربایجان از کی آغاز به کار می کند؟

از جمله تقاطع های غیر هم سطح، فلکه آذربایجان ارومیه است که این پروژه در سال 93 به عنوان بزرگترین پروژه با نیاز به منابع مالی بیشتر مطرح است.

مصوبه اجرای این پروژه روز دوشنبه مصادف با 27 مرداد 93 در صحن شورای اسلامی ارومیه انجام شد.

توسط مهندسین مشاور گزینه های مختلفی مطرح شده بود که یکی از آنها که جامع است و در رفع ترافیک شهر ارومیه موثرتر بود مورد تصویب قرار گرفت.

پروژه تقاطع غیرهم سطح  فلکه آذربایجان به لحاظ مهندسی یک گذر 5 راه را تحت پوشش قرار می دهد این پروژه دارای 2 کیلومتر طول با پلی برابر با 20 هزار متر مربع سطح گذر است که در 4 سطح منفی یک، صفر، مثبت 1 و مثبت 2 تهیه شده است.

بلندترین ارتفاع پل در یکی از مسیرها از سطح زمین برابر با 14 متر است، در این مجموعه تقاطع های غیر هم سطح 20 حرکت ترافیکی برای تامین گذر ترافیکی 5 راه یاد شده است که شامل مسیرهای جاده مهاباد، بزرگراه خاتم الانبیاء، بلوار والفجر، بلوار ساوالان یا همان جاده اشنویه و جاده روستای وزیر آباد است که به صورت رفت و برگشت تمام حرکت های ترافیکی در آن انجام می شود.

در طرح مذکور با معارض ها و محدودیت های مشخصی مواجه بوده ایم از جمله برخورد با شریان های حیاتی خطوط انتقال گاز، خط لوله های آب چاه های عمیق تامین بخشی از آب شرب ارومیه، فیبر نوری و کانال های انتقال آب کشاورزی منشعب از رودخانه شهرچایی ارومیه هستند.

نماد شهری ارومیه در تقاطع های غیر هم سطح فلکه آذربایجان نصب می شود

در این طرح سعی شده است به لحاظ فنی مفاد نشریه های شماره 415 و 161 آیین نامه راه های ایران رعایت شده باشد و در هیچ مسیری مشکل طرح هندسی به منظور جوابگوی حرکت ایمنی در مسیرهای ایمنی نداشته باشیم.

نکته مهم دیگر در این پروژه که اعضای شورای شهر ارومیه و اعضای کمیسیون عمران بر ان تاکید داشتند تامین مسیرهای پیاده رو و دوچرخه رو و امکان اتصال خط آهن ریلی شهر ارومیه که از مسیر بلوار ساوالان به این شهر وارد می شود در نظر گرفته شده است.

با اجرای این طرح فضاهای خالی موجود در زیر پل های احداث شده به درآمد شهری و شهرداری تبدیل شده و به نفع شهروندان و شهرداری ارومیه است.

طرح نماد شهری از موارد قابل توجه در این پروژه است که بر روی بلندترین نقطه تقاطع نصب می شود.

این نماد در حال حاضر در دست طراحی است با توجه به اینکه شهر ارومیه با توسعه طرح های عمرانی شهری آن به یک مجموعه سازه ها تبدیل شده است لذا مصمم هستیم یک سازه مناسب که مبین این موضوع باشد با در نظر داشتن ویژگی های اسلامی ایران آن تهیه و روی تقاطع نصب شود.

برآورد مالی این پروژه به چه میزان است؟

برآورد اولیه مالی این طرح برای اجرای مجموعه تقاطع ها بالغ بر 60 میلیارد تومان است ولی با افزودن الحاقیه های مربوط به پیوست های ترافیکی و فرهنگی و نماد شهری به حدود 85 میلیارد تومان می رسد.

در چه بازده زمانی این پروژه اجرا می شود؟

مدت زمان اجرای پروژه حدود 20 تا 24 ماه تنظیم شده است و انشاء الله عملیات اجرایی این طرح در هفته دولت  کلنگ زنی آن شروع می شود.

آیا برنامه ای برای اجرای طرح کمربندی سبز ارومیه دارید؟

از جمله پروژه های توسعه طرح های عمرانی شروع عملیات اجرایی پروژه عظیم رینگ برونی شهر ارومیه است که کمربندی سبز تلقی می شود.

طول این کمربندی در حدود 53 کیلومتر است و در حال حاضر طرح های اولیه آن توسط مشاور در دست تهیه است و سرمایه گذارانی نیز با در نظر گرفتن قطعات مشخص متشکل از پیمانکاران ساختمانی راه سازی در حال بررسی است.

 برای کنترل آبهای سطحی در برخی مناطق شهر که سبب بروز مشکلات در مواقع بارندگی برای شهروندان می شود چه تدابیری اندیشیده شده است؟

تکمیل پروژه بزرگ جمع آوری آب های سطحی برای هدایت و کنترل بارندگی ها و سیلاب های شهر ارومیه از جمله پروژه هایی است که مورد توجه شهرداری ارومیه است.

این طرح در سال 91 توسط مهندسان مشاور مهاب قدس تهیه شده و در حال حاضر در مناطق مختلف شهر ارومیه توسط مدیران فنی مناطق، معاونت فنی عمرانی و سازمان عمران شهرداری ارومیه در دست اجراست.

طول این پروژه 297 کیلومتر است که در صورت تکمیل آن مبلغ ریالی هزینه شده بالغ بر 350 میلیارد تومان است.

جمع آوری آبهای سطحی مشکلات عدیده ای برای ترافیک شهری و معابر فراهم می کند به ویژه به هنگام وقوع بارندگی و نزولات جوی این موضوع اهمیت خود را نشان می دهد و امیدواریم به همت شهرداری ارومیه عملیات تکمیلی اجرای این طرح هر چه زودتر انجام شود.

تعداد نمایش ها (425)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
اخبار بیشتر ...
گزارش تصویری
دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار شهرستان ارومیه

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار شهرستان ارومیه

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه،  ظهر امروز اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با حضور در دفتر کاری غلامحسین عماری...
0
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

به گزارش ارتباطات وامور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه:راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری "طوفان الاحرار" باحضور اعضای شورای...
0
دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی رییس شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی
0
دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه 
0
گزارش تصویری بیشتر ...
گالری ویدئوها
پیوندها

 

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
روح شهدا صلوات
 
سامانه پیام کوتاه 5000245222
روزنامه
شورا

آمار بازدید
دی ان ان