پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه

پیامبر اکرم (ص): بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چیزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحیح و حلالش نباشد، قبول نخواهد بود.
سومین همایش ادواری روسای شورای اسلامی استانهای سراسر کشور در ارومیه برگزار گردید

سومین همایش ادواری روسای شورای اسلامی استانهای سراسر کشور در ارومیه برگزار گردید

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 01 شهریور,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

سومین همایش ادواری روسای شورای اسلامی استانهای سراسر کشور در ارومیه برگزار گردید


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه  سومین نشست  سراسری روسای شورای استانهای سراسر  کشور  به میزبانی شهر ارومیه در سالن اجتماعات استانداری با حضور روسای شورای استانهای ،امام جمعه محترم ارومیه، استاندار آذربانغربی ،نمایندگان  مردم در مجلس ،شهردار ارومیه ومعاون عمرانی استانداری و اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه برگزارگردید.  


در ابتدای این مراسم اصغرزاده رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی با خیر مقدم به حضار گفت: سومین اجلاس شورهای اسلامی استانهای کشور، با حضور 28 رئیس شورای اسلامی استان ها برگزار شود.

وی با اشاره به تاریخچه چند هزار ساله استان آذربایجان غربی اظهار داشت: امیدوارم این نشست باعث ارتقای جایگاه شورایی باشد و شما سفیران مناسبی برای شهر و دیار ما باشید.

 

در این همایش رئیس شورای اسلامی ارومیه از افزایش 187 برابری بودجه شهر ارومیه از سال 78 تاکنون خبر داد و گفت: این امر زمینه ساز توسعه شهر ارومیه در این مدت شده است

جلیلی با بیان اینکه  در سال 78، حدود 55 میلیارد ریال بودجه شهرداری ارومیه بود اظهارداشت: بیش از 50 درصد آن برای هزینه های جاری مصرف می شد و هزینه های حداقلی به عمران اختصاص می یافت.

وی افزود: در سال 93، بودجه شهرداری ارومیه 10 هزار و 300 میلیارد ریال است که 11 درصد این اعتبار به هزینه های جاری و 89 درصد آن به عمران شهری اختصاص دارد.

جلیلی شوراها را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، وظیفه احقاق حقوق مردم را برعهده دارند که باید در این راستا، برنامه ریزی های لازم را برای ایجاد درآمد پایدار در شهرها انجام دهیم.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این نشست گفت: اگر انسان بتواند مشکلات و نیازهای مردم را برطرف کند، بهترین نعمت ها را به دست آورده است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی با تاکید بر توجه ویژه مسئولان و مدیران کشور به حل مشکلات مردم در برنامه ریزی و تدابیر اتخاذ شده، افزود: این کارها نیز باید با در نظر گرفتن رضایت الهی صورت گیرد که در این صورت نتایج مثبت این اقدامات به حد کمال می رسد.

وی اظهار امیدواری کرد شوراهای شهر و شهرداری ها با تعامل مطلوب، زمینه ساز توسعه، عمران و زیبایی شهری بوده و مشکلات را با همدلی مناسب حل کنند.




 حضرت‌پور شهردار ارومیه در سومین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استانهای کشور که صبح امروز در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان اینکه اگر وحدت و همدلی شورا و شهرداری ارومیه نبود، امروز برای رسیدن به توسعه متوازن موفق نمی‌شدیم، گفت: شاه کلید رسیدن به الگوی مناسب وحدت است. امروز در همین جلسه شاهد بودید که همه مسئولین استانی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری ارومیه از سال ۷۷ از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به هزار و پنجاه میلیارد تومان رسیده است، افزود: ۱۱ درصد از این بودجه به هزینه‌های جاری و ۸۹ درصد به عمران و توسعه شهری اختصاص یافته است. این نشان می‌دهد علاوه بر اینکه باید به فکر درآمدهای پایدار برویم باید در هزینه کرد هم دقت کنیم.

شهردار ارومیه ادامه داد: روسای شوراهای اسلامی باید برای عبور از بحرانهای مالی شهرداری، به سرمایه گذاری روی بیاورند. ما اخیرا اولین لایحه اقتصاد مقاومتی را خدمت شورای شهر تقدیم کردیم و تصویب شد و از اول مهرماه نیز ابلغ خواهد شد.

حضرت‌پور با بیان اینکه در نقدینگی مشکل داریم، به بحث سرمایه گذاری‌های بومی اشاره کرد و اظهار داشت: داشته‌های بزرگ شهرداری، زمینهای بزرگی است که برای شهرداری است ولی در اختیار شهرداری‌ها نیست. در ارومیه بعد از ممیزی املاک ۵۴ هکتار از بهترین اراضی شهرمان که مالکیتش با شهرداری بود ولی سند نخورده بود، توسط سودجویان تفکیک شده بود و غیرمجاز فروخته شده بود. این نشان می‌دهد باید به سمت شناسایی داشته‌های خودمان برویم. بر همین اساس ما ۳ میلیون و دویست هزار هزار متر مربع زمین که تفکیک شده بود اما شناسایی نشده بود را مشخص کردیم.

وی در پایان گفت: ما در ارومیه بیشترین امنیت را به سرمایه گذاران بومی داده‌یم تحت عنوان لایجه اقتصاد مقاومتی داده‌ایم.



بهادری در اجلاس روسای شوراهای اسلامی استانهای سراسر کشور:
محیط زیست چالش امروز کشور است

 

  معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی می گوید که امنیت درآمدزا و زمینه توسعه است و پایداری توسعه، مدیون توجه به موضوعی به نام محیط زیست است.شوراها به این مساله توجه کنند.

دکتر هادی بهادری معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در سومین اجلاس روسای شوراهای اسلامی استانهای سراسر کشور که صبح امروز در استانداری آذربایجان غربی بگزار شد، اظهار داشت:در عرصه شورایی کارهای زیادی انجام شده ولی مسیر طولانی است.

وی ادامه داد: یکی از سیاستهای اساسی که اخیرا توسط مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده، سپردن امور مردم به خود مردم است. تجربه جمهوری اسلامی مبتنی بر انواع و اقسام دشمنی هایی است که در گذشته وجود داشته است. به خاطر عدم اتکای حکومت به مردم بود که در 28 مرداد حکومت ساقط شد. بنابراین باید تجربه جمهوری اسلامی را قدر دانست.

معاون عمرانی استاندار ارومیه با بیان اینکه دیکتاتورمابی و استبداد باعث شده است که در اطراف کشورمان بحرانهای دامنه دار بوجود بیاید، تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی در کشور ما آرامش کافی برقرار است و همین مساله باعث شده که ارومیه کریدور پروازی غرب دنیا شود. در جنوب ارومیه به خاطر مسائلی که در عراق است هیچ مسیر پروازی عبور نمی کند؛ در شمال هم به جهت درگیری های اوکراین هم همین شرایط را بوجود آورده است و هر چند ثانیه یک هواپیما از این منطقه عبور می کند.

بهادری افزود: برای ما جالب است که امنیت چقدر حائز اهمیت و محل درآمدزایی است؛ امنیت درآمدزا و زمینه توسعه است و پایداری توسعه، مدیون توجه به موضوعی به نام محیط زیست است.

به گفته وی، شاید ما خیلی از چالشها را رد کردیم ولی با چالش محیط زیست مواجه ایم. امروز در اکثر شهرستانها با کم آبی مواجه ایم. استان ارومیه دومین استان پرآب کشور بود که امروز با بحران بی آبی دست به گریبان است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی از اعضای شوراهای اسلامی و نمایندگان مردم خواست که به این موضوع مهم در این اجلاس توجه ویژه ای کنند.

بهادری در ادامه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: سپردن کارها به مردم ضامن ثبات و پایداری جامعه است و امنیت و آسایش امروز در کشور مرهون هدایت داهیانه رهبری و از برکات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی است .

ویبه 16 موضوعی که در وزارت کشور در توسعه امور شهری با گفتمان اقتصاد مقاومتی تبیین شده است، اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به موضوع سرمایه های انسانی و علمی شهرها، رونق کسب و کار شهری و روستایی، افزایش سهم منابع درآمد پایدار برای شهرداری ها، ایجاد نظام رقابتی بین شهرها، ایجاد ظرفیتهای مناسب برای اقتصاد شهری و روستایی، افزایش سهم سرمایه انسانی در بهبود مدیریت شهری از طیق آموزش، مدیریت مصرف، افزایش قدرت مقاومت از طریق توسعه پیوندهای شهرداری ها و دهیاری ها با استانهای همجوار و شفاف سازی حوزه مالی شهرداری بخشی از این موضوعات است.



 رشد شهر نشینی زمینه ساز مشکلات متعدد است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رشد شهرنشینی در کشور، مشکلات زیادی ایجاد می کند و زمینه ساز افزایش مشکلات و مسایل شهری است.

جواد جهانگیرزاده افزود: باید زمینه های مناسب سازی شهر با جمعیت موجود ساکن در آن فراهم شود.

وی اضافه کرد: افزایش غیرنظام مند شهرها، می تواند آثار نامطلوبی در حوزه زیبایی شهری و امنیت ایجاد کند که باید این امر مورد توجه مسئولان باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، این شهر را خاستگاه ادیان، اقوام و مذاهب مختلف عنوان کرد و ادامه داد: تعامل و همدلی اعضای شورای اسلامی با شهردار و مسئولان استانی چهره و سیمای آن را در دو سال گذشته دگرگون کرده است.

جهانگیرزاده اظهار داشت: تعامل شهرداری و اعضای شهر ارومیه با یکدیگر ستودنی است و الگویی برای شوراهای کشور به شمار می رود.


در ادامه این جلسه، کلیات طرح تسهیل ازدواج جوانان به وسیله شوراها، شهرداری ها و دهیاری ها، طرح تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ ˈعفاف و حجابˈ و اجرایی شدن مصوبات 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی، لایحه قانونی تعیین نظام درآمدی و منابع مالی شهرداری ها و شوراهای فرادست و شیوه نامه نظارت و ارزیابی عملکرد شوراها تصویب شد.


همچنین در پایان این نشست، از سه نفر از روسای پیشین شورای اسلامی آذربایجان غربی، جعفر آیین پرست، نادر شیروند، سید فتاح کبیری قدردانی شد و تمبر سومین اجلاس سراسری روسای شورای اسلامی استانها رونمایی شد.

سومین اجلاس سراسری روسای شوراهای اسلامی استانهای سراسر کشور، از روز چهارشنبه در ارومیه آغاز شده بود که بعد از دوروز به کار خود پایان دادند

 

تعداد نمایش ها (956)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
اخبار بیشتر ...
گزارش تصویری
دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار شهرستان ارومیه

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار شهرستان ارومیه

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه،  ظهر امروز اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با حضور در دفتر کاری غلامحسین عماری...
0
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

به گزارش ارتباطات وامور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه:راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری "طوفان الاحرار" باحضور اعضای شورای...
0
دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی رییس شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی
0
دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه 
0
گزارش تصویری بیشتر ...
گالری ویدئوها
پیوندها

 

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
روح شهدا صلوات
 
سامانه پیام کوتاه 5000245222
روزنامه
شورا

آمار بازدید
دی ان ان