:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت :

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت :

نویسنده: اسماعیل بهار/دوشنبه, 23 بهمن,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت :

وجود قریب به  ۱۲۰۰ نفر زباله گرد در شهر ارومیه /ضرورت همکاری شهروندان و شهرداری در تفکیک زباله از مبداء/ شهرداری از تجارب کلانشهرهای کشور در مباحث پسماند و خدمات شهری استفاده کند 

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه ،احد یوسفی در جلسه صحن علنی شورا با اشاره به اینکه در شهر ارومیه قریب به ۱۲۰۰ نفر زباله گرد بوده و از این محل امرار معاش می کنند گفت: شهرداری باید اقدامات لازم را با سیاست کلی و بسته کامل برای ساماندهی مباحث پسماند و تفکیک زباله از مبداء را در جهت ایجاد سرمایه و درآمد های پایدار و رفع معضلات شهری از جهت آلودگی بصری شهری و حذف مشاغل مزاحم کاذب مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به لزوم همکاری و تعامل شهروندان با شهرداری در بحث تفکیک از مبداء زباله افزود : شهرداری باید مشوق های لازم برای افزایش هم افزایی و سوق به همکاری شهروندان در بحث تفکیک زباله از مبداء را در دستور کار خود قرار دهد. 

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد : مجموعه مدیریت شهری در استفاده از تجارب و سیاست های موفق و پیشرو کلانشهرهای کشور در اجرای مباحث خدمات شهری ، ساماندهی پسماند، تفکیک زباله و نخاله های ساختمانی اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم استفاده شهرداری ارومیه از تکنولوژی های نوین در بحث تفکیک زباله از مبداء بیان کرد :  اخیرا در پارک علم و فناروی استان نرم افزارهای شبیه سازی شده از نرم افزار اسنپ برای اعلام و جمع آوری زباله های تفکیک شده در سطح شهر تولید شده است ، می توان گام موثری برای اجرای این موضوع برداشته شود. 

یوسفی با اشاره به لزوم واکسیناسیون ، پلاک کوبی و عقیم سازی سگ های ولگرد چه توسط پیمانکاری و یا خود شهرداری تصریح کرد :  جمع آوری سگ های ولگرد  که یکی از وظایف اصلی شهرداری بوده، در کل دنیا به مدیریت این معضل تاکید شده و حذف کلی مد نظر نبوده چرا که وجود سگ های ولگرد در شهر برای ادامه چرخه اکو سیستم محیط زیست و مقابله با حیوانات موذی نقش بسزایی را ایفا می کنند. 

وی با انتقاد جدا سازی مسیر پیاده رو و ماشین رو خیابان عطایی با نیوجرسی و اعتراض اهالی و کسبه در محل اذعان کرد :  برخی از مسیر ها به جداسازی پیاده رو و ماشین رو خیابان عطایی  انجام شده که مورد گلایه هایی از طرف کسبه بوده و شهرداری در اسرع وقت با اقدامات کارشناسی و راهکارهای جایگزین برای حل مشکل اهتمام ویژه داشته باشد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با انتقاد از اینکه قرارداد های همکاران پسماند شهرداری ارومیه در پرداخت بیمه جز مشاغل سخت و زیان آور واریز نشده خاطرنشان کرد :  به هیچ عنوان واریز مبالغی بعنوان ما به التفاوت در زمان بازنشستگی توسط همکاران مدیریت پسماند شهرداری در وجه بیمه قابل قبول نبوده و شهرداری در اسرع وقت اقدامات لازم را در راستای حل مشکل بیمه ای همکاران پسماند انجام دهد.
 

تعداد نمایش ها (10)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان