:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست:

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست:

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 07 دی,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست:
محدوده طرح زوج و فرد ارومیه در شورای ترافیک مورد بازنگری قرار گیرد/ تشکیل واحد محیط زیست و توسعه پایدار در چارت اداری شهرداری ارومیه/ توسعه بازارهای روز محلی با هدف کاهش سفرهای درون شهری در دستور کار شهرداری باشد

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی منافی در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست اظهار کرد: با عنایت به اینکه شهر ارومیه از نظر آلودگی هوا در ردیف هشت شهر آلوده کشور قرار دارد، شهرداری پیگیریهای لازم مبنی بر استفاده از تسهیلات و اعتبارات ملی در جهت اصلاح و اجرای طرحهای زیرساختی را انجام دهد.

وی افزود: به منظور کاهش تعداد سفرهای درون شهری پیشنهاد می شود از طریق استانداری بخشنامه ای به تمامی دستگاههای اجرائی، نهادها و ارگانها صادر تا از سرویس های عمومی در ایاب و ذهاب پرسنل استفاده کنند.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: موضوع افزایش طرح زوج و فرد محدوده ترافیکی سطح شهر در شورای ترافیک استان مطرح و تصمیمات لازم در خصوص بازنگری محدوده اتخاذ شود.

منافی تصریح کرد: پیشنهاد نماینده مراکز معاینه فنی خودرو مبنی بر اصلاح و تعویض مخازن گاز تاکسی های درون شهری به صورت اقساطی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و  سازمان حمل و نقل و بار و مسافر موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کند.

وی ادامه داد: درخواست می شود هر یک از دستگاههای اجرائی در راستای انجام تکالیف قانونی خود مطابق قانون هوای پاک ، از عملکرد خود گزارش لازم تهیه و به شورای اسلامی شهر جهت طرح در کمیته محیط زیست ارسال کنند. 

منافی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد شهرداری در زمینه خرید تعداد 55 دستگاه اتوبوس درون شهری در تداوم اصلاح و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ترغیب و تشویق مردم به استفاده از اتوبوسهای حمل و نقل عمومی در پیگیری استفاده از اعتبارات ملی تأکید کرد.

وی یادآور شد: شهرداری با استفاده از امکانات تبلیغات محیطی و تلویزیون های شهری در راستای فرهنگ سازی و هدایت خودروها به مراکز معاینه فنی خودرو اقدام موثر به عمل آورد.

منافی اظهار کرد: ضروری است برابر تصمیمات قبلی شورا و به منظور پیگیری امور و وظایف مربوط به محیط زیست شهری نسبت به ایجاد و راه اندازی واحد محیط زیست و توسعه پایدار در چارت تشکیلاتی شهرداری اقدام به عمل آید .

وی گفت: به منظور اصلاح شبکه های حمل و نقل عمومی و ایجاد پایانه های توقف اتوبوسهای درون شهری و همچنین مسیر ویژه اتوبوس در معابر عمومی مطالعات لازم انجام و اعتبار لازم برای اجرائی شدن آن در بودجه سال آینده پیش بینی و تصویب خواهد شد.
.
منافی افزود: به منظور ترغیب و تشویق مردم به تأمین مایحتاج عمومی خود از بازارهای روز محلات و کاهش سفرهای درون شهری شهرداری نسبت به مکان یابی و توسعه بازارهای روز در مناطق مختلف شهر اقدام اساسی به عمل آورند . 

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: ضروری است به منظور کاهش ترافیک و تأمین پارکینگ های عمومی در معابر عمومی به خصوص در هسته مرکزی شهر و مراکز خرید و مطب های پزشکان از جمله خیابان مجاهد نستوه آذربایجان شیخ غلامرضا حسنی با استفاده از توان بخشی خصوصی و سرمایه گذاران و ایجاد بسترها و مشوق های لازم نسبت به احداث و راه اندازی پارکینگ های عمومی اقدامات موثر انجام پذیرد .

🗓۱۴۰۱/۱۰/۰۵

تعداد نمایش ها (17)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان